
Seneste opdateringer (2023/08/18): Opdatering for nedetid i skyen
Den 15. august 2023, mellem 10:03 og 11:10, og igen fra 12:11 til 12:23 UTC, oplevede vi et uventet cloud-nedbrud. Denne afbrydelse forårsagede nogle foruroligende problemer, som vi er meget opmærksomme på og dybt bekymrede over. Vi tror på gennemsigtighed, så vi vil gerne opdatere dig med vores første resultater, mens vores undersøgelse fortsætter.
Afbrydelsens indvirkning på brugerne
Under nedetiden kunne vores kunder ikke sende printjobs fra Bambu Studio. Derudover startede nogle printere, der var tændt i den berørte periode, uventet et printjob uden brugerens indgriben. Da vi stadig er i gang med at analysere hændelsen og kun har set på en del af tilfældene, fortæller vores resultater måske endnu ikke hele historien. Men vær forvisset om, at vi vil dele yderligere information og indsigt, så snart vi indsamler dem.
Hvad vi mener, der skete
Den første konklusion - eller rettere antagelse - er, at hændelsen var forårsaget af et fænomen, vi kalder "Job jamming". Da cloud-nedbruddet indtraf, blev vores service ustabil. Jobs blev sendt til printere, men vores system kunne ikke modtage bekræftelse på modtagelsen. Det førte til gentagne forsøg på at sende jobbet, herunder nogle manuelle gensendelser fra forvirrede brugere, hvilket er blevet bekræftet i et par veldokumenterede tilfælde. Cloud-tjenestens automatiske genforsøg kan også have bidraget, men det er stadig ved at blive undersøgt.
Resultatet var, at printjobbet blev gennemført på printeren, men vores cloud-tjeneste troede ikke, at det var blevet gennemført. Da tjenesten blev genoptaget, blev det fastklemte job sendt igen, hvilket førte til uventet udskrivning af et allerede færdigt job.
Kort sagt blev det printjob, der var sendt til printeren før, fanget i skyen og fik en forsinket start.
Vores undskyldning og forpligtelse
Vi vil gerne give vores oprigtige undskyldning for denne hændelse. Vi forstår den frustration og ulejlighed, det kan have forårsaget, og vi påtager os det fulde ansvar. Det er svært at have en cloud-tjeneste, der er 100% pålidelig hele tiden, men vi burde i det mindste have designet systemet mere omhyggeligt for at undgå sådanne pinlige konsekvenser.
Vores R&D- og Cloud Networking-teams arbejder utrætteligt på at identificere den grundlæggende årsag og sikre, at det aldrig sker igen. Vi planlægger at implementere ændringer, såsom yderligere verifikationer, før et print startes, for at forhindre fremtidige problemer.
Vi er forpligtet til at videreudvikle LAN Mode til vores printere, som er en måde, hvorpå kunderne kan sende udskrifter eksternt til printeren, hvis et sådant Cloud-udfald opstår.
Udover LAN Mode er SD-kortprint også tilgængeligt som en offline printmetode.
Vi er her for dig, hvis du har brug for hjælp
Hvis du blev påvirket af dette cloud-nedbrud, og din printer har lidt skade, så tøv ikke med at kontakte vores supportteam på Bambu Support. Vi er her for at hjælpe og gøre tingene rigtige.
Vi sætter stor pris på din tålmodighed og tillid, mens vi arbejder os igennem denne udfordring. Din tilfredshed er vores prioritet, og vi forpligter os til at holde dig informeret, efterhånden som vi finder ud af mere.
Tak for din forståelse.